Campagne voor beter imago van uitzendbranche door ABU

Maandag 16 november lanceerde de ABU een campagne die de positieve punten van de ABU en de leden onderstrepen, maar die ook de wat minder positieve zaken aankaart. De naam van de campagne is: “ABU. Dat werkt voor iedereen beter.” Deze campagne loopt waarschijnlijk tot en met eind volgend jaar.

Het doel van deze campagne is om het imago van de uitzendbranche in beter daglicht te zetten bij de stakeholders en politiek-bestuurlijke doelgroep. Daarbij willen ze hiermee ABU-leden positioneren als de probleemoplossers op de arbeidsmarkt. De campagne laat blijken dat de ABU het goede in de uitzendbranche beschermt en zich daarbij verzet tegen malafide zaken. Daar komt bij dat de ABU verantwoordelijkheid neemt om zaken op te lossen die anders moeten, met de hulp van anderen. Hierbij kun je denken aan thema’s als ontduiking van de cao.

De basis van de campagne is dus positief: dat uitzendwerk van belang en betekenis is voor werknemers, organisaties en Nederland zelf. Deze visie komt goed in beeld in het filmpje waarmee de ABU campagne begint. In de campagne kun je allerlei soorten content verwachten. Denk aan video’s, maar ook aan animaties, verhalen en afbeeldingen. Per maand verschilt de inhoud en is afhankelijk van wat er in de politiek en de maatschappij speelt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *